Kseal Leak Repair 236ML
Pengalaman admin semasa menggunakan kseal
Assalamualaikum Dan Selamat sejahtera, di sini saya ingin menceritakan pengalaman saya tentang sistem penyejuk enjin kita iaitu Radiator, Radiator ini adalah Part Enjin kereta yang paling penting dalam sistem kereta kite jika radiator gagal berfungsi maka gagal lah sistem enjin kite untuk berfungsi dengan baik, anda pernah melihat filem2 melayu yg selalu berkaitan dgn kene berhenti tepi jalan enjin berasap.? itu lah akan berlaku jika radiator tidak berfungsi dengan baik. Enjin kereta kita akan panas dan jarum meter akan naik lebih daripada separuh. itu bermakna ada sesuatu yang tidak kena. mungkin hos bocor,radiator bocor, head gasket terbakar atau thermostat tidak berfungsi dengan baik.
Pengalaman saya tentang radiator ini ialah pada suatu hari tu sy hendak pergi ke kerja. saye perasan jarum heater saya dah naik tahap maximum yang pun memberhentikan kereta saya. bila saya buka bonet depan saya dapati air radiator saya sudah terpancut habis keluar, saya tidak tahu hendak buat apa pada masa itu. saya hubungi kawan saya, dia menasihati saya supaya bawa ke Bengkel dan saya pun pergi isi air dulu sebelum tu. bila sudah sampai mekanik pun check. die kata pada saya Radiator head saya pecah perlu ditukar. Tanya punya tanya saya kene rm300 untuk menukar radiator head dan beberapa hos radiator. selepas saya bawa kereta, Rupanya masalah belum selesai. hari2 saya kene isi air pesan mekanik tu. dalam fikiran apa mereka buat ni. selepas beberapa hari saya tidak putus asa bawa ke lagi satu Bengkel ni bagi mengelakan daripada "terkena" lagi..kali ni lebih mahal saya kene rm450 saya pun setuju. dan tunggu di rumah kebetullan bengkel itu tidak jauh dari rumah saya. saya dapat satu panggillan dari kedai itu mereka kata saya kena buat topoverhaul kerana head gasket saya terbakar yang budjet dalam rm1300 dan makan masa dalam seminggu untuk menyiapkannya. saya tidak buat kerana kurang budjet.
Balik rumah saya cari idea bagaimana hendak membaiki bahagian ini dengan jimat kemudian saya berjumpa satu product ini iaitu K-SEAL. Product ini berasal dari U.S Kos nyer xmahal hanya bermodalkan rm120 saya boleh membaiki Head Gasket kereta saya. sebenarnyer head gasket tidak lah mahal tuan-tuan dan puan-puan tetapi upah untuk membuka enjin inilah mahal. K seal ini telah dipercayai oleh Mekanik2 antarabangsa yang professional. k seal banyak digunakan oleh drifter2 di malaysia ini kerana apabila kita drift kita banyak meletakkan tekanan suhu yang tinggi dalam enjin.
Kegunaan KSeal adalah untuk Membaiki1)Head Gasket2)Radiator3)Engine Blocks4)Freeze Plug5)Cylinder Head6)Headter Cores7)Water Pump CasingBAGAIMANA HENDAK MENGGUNAKANNYA??Caranya sangat mudah, anda hanya goncang kseal satu minit yang isipadunya 236ML kemudian tuangkan di dalam radiator dan start enjin, jika anda hendak cepat, anda boleh pandu kereta itu. Pertamanya anda akan merasa enjin kereta anda senyap dan ringan apabila memandu. Fungsinya apabila K-Seal memasuki di dalam radiator. Ia akan pergi ke tempat tekanan yg rendah di dalam sistem penyejuk enjin dari radiator melalui enjin. Dengan kandungannya ceramic microfiber yang istimewa dan copper particles ia akan menampal kebocoran pada hos,radiator dan menganjalkan head gasket jika sudah terbakar atau retak. Anda boleh saksikan demonstrasi di youtube dengan menaip K-Seal bagaimana ia digunakan dan kebolehhannya.
The secret behind how K-Seal can repair a coolant leak is down to it’s contents of a specially developed blend of chemical ingredients including ceramic microfibres and copper particles. When adding to the cooling system the ingredients disperse and flow freely around the system suspended in the coolant. If coolant is leaking from the system, either externally (look for a puddle under the engine) or internally across the head to the cylinders, then K-Seal will follow the coolant through the hole or crack and try to fix the coolant leak.The first thing that happens is that the microfibres begin to mesh together within the crack or the hole building a seal literally fibre by fibre. In reality this happens almost instantly once K-Seal has reached the leak.IMPORTANT: The particles in K-Seal are very precisely designed to be large enough to repair holes up to 0.7mm in size but deliberately small enough to never block any passageways or tubes within the cooling system, including the heater core and radiator.Once the microfibres have sealed, and fixed, the leak a combination of exposure to an atmosphere, either the external atmosphere or the gases within the combustion chamber, together with the heat within the cooling system and engine causes the K-Seal formula to cure. This results in an extremely strong and permanent seal able to withstand even the high pressures from the combustion chamber.This is how K-Seal is able to repair head gasket failures, even where the cooling system is being over pressurised by exhaust gases entering the system.
ORDERING
ISKANDAR NASIR
Ulasan
Catat Ulasan